پورتال خبری نوبت جهاد

رسانه جامع حرکتهای جهادی و داوطلبانه

دعوت از گروه های جهادی بسیج جهت ترویج سنت قرض الحسنه

  • ۶۳۳
دعوت از گروه های جهادی بسیج جهت ترویج سنت قرض الحسنه

مدیرطرح صندوق های قرض الحسنه  سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تاکنون ٢٣ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا با عضویت حدود یک میلیون نفر در سطح کشور ایجاد شده است از گروه های جهادی بسیج دعوت به همکاری و حضور گسترده در این امر مقدس نمود؛ وی افزود گروه های جهادی باید در بسیج کنندگی مردم برای رفع مشکلات و تنگناها تلاش کنند، و نقش بسیج سازندگی، تسهیل گری و به هم رسانی ظرفیت های مردمی و دولتی در جنگ اقتصادی است. گروه های جهادی در خط مقدم حل مشکلات کشور هستند و یکی از این عرصه ها ترویج سنت قرض الحسنه جهت حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است. 
 
وی اذعان داشت: سازمان بسیج سازندگی در این زمینه هزار و ۳۰۰ نفر تسهیلگر را آموزش داده تا این افراد جهت راه‌ اندازی صندوق‌ها و کمک به افراد عضو صندوق خدمت کنند.
 
فرهی بیان کرد: این تسهیل گران ضمن گزینش و ارزیابی، هشت دوره سه روزه  پودمانی آموزش دیدند و هدف از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد اشتغال روستایی با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های تولیدی و توزیعی است و قرار نیست این صندوق‌های قرض‌الحسنه تبدیل به بانک و موسسات مالی شوند.
 
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال با هدف تحقق جهش تولید و کمک به بهبود وضعیت اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم از اهداف مهم صندوق های قرض الحسنه است.
 
فرهی خاطرنشان کرد: برای تحقق این اهداف نیاز به تقویت تعامل و همراهی بانک های قرض الحسنه با صندوق های قرض الحسنه است.
 
مدیرطرح صندوق های قرض الحسنه  سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تسهیلات صندوق‌ها به میزان آورده مردم عضو صندوق پرداخت می‌شود، گفت: سقف پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به میزان آورده افراد است، در بعضی از مناطق کشور حق عضویت اعضا ۱۰۰ هزار تومان و در بعضی مناطق که توانایی مالی کمتری دارند ۲۰ هزار تومان است. البته ظرفیت خیرین کمک شایانی به تقویت این صندوق ها کرده و به طور متوسط هر صندوق سه نفر ایجاد اشتغال داشته است. البته با کیفی سازی و آموزش بیشتر و تقویت منابع مالی هدف آینده طرح انشاالله ایجاد ٥ نفر اشتغال پایدار برای هر صندوق است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

محبوب ترین مطالب

پربحث ترین مطالب

نظرات خوانندگان